Vilka är vi?
Hammarbygymnasterna har funnits sedan 1947, vi har ca 1200 aktiva gymnaster och 250 duktiga ledare. Vi är en av de bredast satsande gymnastikföreningarna i Sverige med flera av gymnastikens olika grenar i vår förening. Vi har hela skalan från elitsatsande barn och ungdomar inom Truppgymnastik, Kvinnlig artistisk gymnastik respektive Manlig artistisk gymnastik där flera deltar i junior-/seniorlandslaget, till de barn, ungdomar och vuxna som tränar enbart för att det är roligt att träna i en gemenskap i våra multigymnastikgrupper eller Powerfit grupper. Våra senaste lyckade satsningar är gymnastikträning för barn med funktionshinder samt tävlingssatsande grupper inom Trampolin. Varje år arrangerar vi bl a klubbmästerskap, uppvisningar och flera olika läger.
Vi är en förening som älskar att utvecklas, vi är modiga och vi söker dig som vill vara med och leda vår resa mot vår vision: Det självklara valet – från bredd till elit med de bästa ledarna. Allt vi gör, alla beslut som fattas, präglas av våra värdeord: glädje-gemenskap-utveckling.
Om dig och dina arbetsuppgifter
Rollen som ekonomiadministratör är bred och varierad. Din huvuduppgift är att ansvara för alla frågor som rör föreningens ekonomi i samarbete med verksamhetschef. Du bistår även till föreningens dagliga drift och stöttar föreningens tränare och chefstränare vid behov.
Du är van vid att sätta dig in i nya system. Som person är du strukturerad, och har lätt att se till detaljer. Du har ett sinne för struktur och ordning och ett driv att förändra och förbättra och kommer gärna med förslag på hur arbetet kan utvecklas och effektiviseras. Du trivs med att arbeta ensam likväl som i samarbete.
Du kommer arbeta med:
Löpande bokföring och rapportering till styrelsen
Bokslut
Deklaration
Arvodes och lönehantering
Fakturering
Bidragshantering (söka stöd och återrapportera)
Vara delaktig i att utveckla och organisera verksamheten
Utveckla olika system för att underlätta administrationen på kansliet
Bistå anställda i vidarefakturering och övrig administration
Vara behjälplig med administration kring våra egna tävlingar, uppvisningar och träningsläger.
Har en ekonomiutbildning på minst eftergymnasial nivå
Tidigare har arbetat med administration i relation till personal och arvodessystem
Tidigare har tagit fram årsbokslut och redovisning
Har tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta med bokföring
Det är meriterande om du har:
Kännedom om statliga och landstingskommunala bidragssystem för barn- och ungdomsverksamhet
Tidigare erfarenhet från Fortnox, Excel och Sportadmin
Anställningsvillkor:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50 %, vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde September/Oktober eller enligt överenskommelse. Arbetet kommer att innebära en del kvälls- och helgarbete.
Vi är medlemmar i Fremia och har kollektivavtal.
Placering: Hammarbygymnasternas kansli, T-Hammarbyhöjden.
Lön: Fast lön, individuell lönesättning
Ansökan
Ansökan: Skicka din ansökan med CV och personligt brev till emma@hammarbygymnasterna.se senast 1 Augusti 2022 märk din ansökan med ekonomiadministratör
För frågor rörande tjänsten kontakta:
Emma Raask, verksamhetschef, emma@hammarbygymnasterna.se
Besök också gärna vår hemsida för mer information om föreningen:
www.hammarbygymnasterna.se
Varmt välkommen med din ansökan!