Brinner du för att barn och ungdomar skall få möjlighet att ha en aktiv fritid i schyssta miljöer?
Vill du vara med och leda utvecklingen i en av Sveriges största gymnastikföreningar som verkar brett och inkluderande för att alla barn och ungdomar skall få fler tillfällen till rörelseglädje? Då erbjuder vi en spännande nyckelroll som verksamhetschef inom Hammarbygymnasterna!
Hammarbygymnasterna har funnits sedan 1947, vi har ca 1200 aktiva gymnaster och 250 duktiga ledare. Vi är en av de bredast satsande gymnastikföreningarna i Sverige med flera av gymnastikens olika grenar i vår förening. Vi har hela skalan från elitsatsande barn och ungdomar inom Truppgymnastik, Kvinnlig artistisk gymnastik respektive Manlig artistisk gymnastik där flera deltar i junior-/seniorlandslaget, till de barn, ungdomar och vuxna som tränar enbart för att det är roligt att träna i en gemenskap i våra multigymnastikgrupper eller Powerfit grupper. Våra senaste lyckade satsningar är gymnastikträning för barn med funktionshinder samt tävlingssatsande grupper inom Trampolin. Varje år arrangerar vi bl a klubbmästerskap, uppvisningar och flera olika läger.
Vi är en förening som älskar att utvecklas, vi är modiga och vi söker dig som vill vara med och leda vår resa mot vår vision: Det självklara valet – från bredd till elit med de bästa ledarna. Allt vi gör, alla beslut som fattas, präglas av våra värdeord: glädje-gemenskap-utveckling.
Som verksamhetschef i Hammarbygymnasterna leder du ett kompetent team. Du kommer ha personalansvar för våra medarbetare på kansliet och våra anställda tränare, i dagsläget 8 personer. Rollen är mångfasetterad och du behöver ha förmågan att hålla många bollar i luften, skifta fokus snabbt, göra prioriteringar och hålla deadlines. Du är organiserad, har lätt för att samarbeta, är kreativ, modig och vill vara en del av vår fantastiska förening med många engagerade personer!
I ansvaret ingår även samarbete med styrelsen, delta på styrelsemöten, rapportera om verksamhet och budget. Du kommer ha ett övergripande budget- och ekonomiansvar i nära samarbete med föreningens ekonomiansvarige.
Vi söker dig:
… som är en van kommunikatör med erfarenhet av att nå många och att etablera nya kanaler.
… som har erfarenhet av att sätta mål, hantera ekonomi, och att driva frågor i en bred verksamhet.
… som har utbildning i ledarskap, organisationsutveckling eller annan relevant utbildning.
… som har erfarenhet att söka sponsorskap och intäktsbringande samarbeten
… som har ett stort intresse och erfarenhet av att leda andra.
… som har erfarenhet av personalansvar.
Det är meriterande om du har:
… erfarenhet av gymnastik i gymnastikförening alternativt av en ideell verksamhet.
... kännedom om statliga och landstingskommunala bidragssystem för barn- och ungdomsverksamhet.
Anställningsvillkor:
Tjänsten är på 50%. Tillträde snarast. Arbetet kommer att innebära en del kvälls- och helgarbete.
Vi är medlemmar i Idea och har kollektivavtal.
Placering:
Hammarbygymnasternas kansli, T-Hammarbyhöjden.
Ansökan:
Skicka din ansökan med CV och personligt brev till styrelsen@hammarbygymnasterna.se senast 31 januari 2022, urval och intervjuer kommer att ske löpande med start början januari 2022.
För frågor rörande tjänsten kontakta:
Simon Österberg, ordförande, 070 345 92 47, styrelsen@hammarbygymnasterna.se
Celi Ericsson, styrelseledamot HR frågor, 073 359 04 18, styrelsen@hammarbygymnasterna.se
Besök också gärna vår hemsida för mer information om föreningen:
www.hammarbygymnasterna.se
Varmt välkommen med din ansökan!